Presentation av Corona

2014-01-21 ♥ 18:39:00
Jag har inga egna hästar utan jag sköter två fina ponnysar. Corona rider jag på veckorna på lillerud och hemma i kristinehamn rider jag Shaini!
Corona är en 19-årig, enögd D-ponny sto. Har faktiskt inte ridigt henne så länge, vad kan det vara, två månader? tiden går så fort! Man kan säga att hon är en typiskt ponnysto med stark psyke. Att förlora ett öga är ju inte det lättaste?
 
Vår historia började med att jag provred ett sto som behövde medryttare. För att göra en berättelse kort så såg Johanna (Coronas ägare) mig rida, och hörde av sig om jag kunde tänkas provrida henne. Första gången jag provred henne tyckte jag inte att det gick något bra, men Johanna tyckte att det gick bra, så jag tyckte det var värt att prova. Ja, och som ni nog förstår så fortsatte jag efter "provtiden". Vissa dagar gick det bra, vissa dagar gick det mindre bra.
Men det senaste gångerna har det gått bäst. uh, vilken häst! "Knapparna" är hittade och hon går som en klocka!
 
Jag är väldigt glad över att jag fick bli medryttare på Corona. Dels för att det inte är många som får chansen att bli skötare på Lillerud. Lite hästar och många valmöjligheter för ägarna. Men mest för att hon är en speciell häst. Inte en sådan som kröker på nacken och går runt ridspåret som en robot. Hon kräver något av en själv. Om jag jobbar henne rätt så gör hon rätt. Hon gör inte något gratis. Corona är verkligen one of a kind! 
 
 
 

Kommentarer

Skriv något här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0